Thursday, September 6, 2007

Tuborgfondet

Tuborgfondets formål er at virke for samfundsgavnlige formål, særlig til støtte for dansk erhvervsliv.



Siden oprettelsen i 1931 har fondet med over 700 mio.kr. støttet mere end 14.000 store og små aktiviteter inden for alle dele af det danske samfund, lige fra kunst, kultur, sport, foreningsvirksomhed, uddannelse samt erhvervsrelateret forskning.



Hvert andet år – i lige år – opretter Tuborgfondet underfondet ”Tuborgs Grønne Fond”, der støtter aktiviteter der i bredeste forstand gør Danmark lidt ”grønnere”. I 2006 har Tuborgs Grønne Fond 3 mio.kr. til rådighed, der uddeles i portioner på op til 15.000 kr.






75 års jubilæum


Med udgangspunkt i Tuborgfondets 75 års jubilæum den 9. februar 2006 har fondets bestyrelse ønsket at markere fondets formål med særlig styrke, hvorfor der er bevilget 18 mio.kr. til gennemførelse af en række erhvervsrelaterede forskningsprojekter.



Derudover blev der på selve jubilæumsdagen uddelt 75 bevillinger til samfundsgavnlige formål for i alt 3,7 mio.kr.

2 comments:

Anonymous said...

Ansøgning om støtte til projekt.

Jeg vil hermed gerne ansøge om økonomisk støtte til mit projekt, som jeg har kaldt ”Musik og fred”. Projektet er nærmere omtalt nederst.

Det er tanken, at projektet også skal involvere danske kunstnere, og at det skal udmunde sig i en eller anden form for optræden i de lande, der på forskellig vis deltager.

Med venlig hilsen
Raad Olsen

--------------------------------------

My name is Raad Olsen (artist name: Raad al Arabi), I was born in Basra, Iraq in 1957.
My father’s jewish business partner was falsely accused of spying and hanged by S. Hussein’s men in the townsquare along with other jews. I was 14 and will never forget this injustice.
At the age of 18, I went to England and then to Denmark to study psychology. I was exposed to all kinds of religions, ideas and ways of thinking.
Later, I got married to a german, christian woman with jewish roots enjoying the fact that our son represents three of the world’s greatest religions.
I’ve been a professional singer for many years now, presenting traditional Iraquian and Arabic music.
I think all the conflicts in the middle-east evolved from the religious problems of Palestine and Israel.
The only way to stop this fighting is by starting to put more emphasis on our mutual roots, rather than hating each other for being different.
The religious meetings in Qatar and Geneva, to which King Abdullah invited the representatives of the said three religions in October 2009, have encouraged me to do this project because in my opinion, the best way to discover feelings of friendship and unity is through music.
My idea is to collect two singers, one writer, one composer and about four musicians from each of those religions and create songs which express the feelings of loss and fear and more importantly hope and love.
We could record the songs in Egypt where the production costs are lowest.
Then, we make a video of our efforts and put in on the internet (e.g. YouTube) and other available media followed by a tour through Europe, America and the Middle-East.
I’ll have to travel to all those places, seeking famous artists willing to participate in this project for the lowest budjet possible.
The German lawyer Josef Teichmueller (josef.teichmueller@condictum.com) volunteered to be our legal consultant.
Please help us in trying to achieve peace by supporting this project as much as possible! Let us fight fanatism and killing in the name of God through music.


Raad Olsen
raadolsenrami@ymail.com
+4531885695 (Danmark)
+4915775497645 (Tyskland)

Anonymous said...

HJÆLP HJÆLP HJÆLP SØGES.


Jeg er den heldige person at have fået plads på Ubberup højskole i livsstilændring d 5/1 2013 til 5/4 2013 Og som jeg gerne vil for at komme MEGET ned vægt ( min vægt pt 132,4 ) samt lære at få en sunder livsstil samt slippe for alle de piller jeg tager nu MIT HELBRED ER IKKE GODT og min læge ANBEFALER DET PÅ DET KRÆFTIGSTE.. DET koster bare for meget til jeg selv kan betale for ophold ( 24,700 Kr ) samt løn i den tid ( Hvor jeg er borte fra mit job ) Så jeg vil her igemmen høre om nogle kunne hjælpe HVOR man kan søge hjælp eller få hjælp okonomisk. Hvis du kan-kender nogle steder der muligvis kan hjælpe mig så kontakt mig hurtigst muligt da der snart skal betales depositum på 5000 kr d 1/10 2012... DU ER OGSÅ VELKOMMEN TIL AT STØTTE MIG VED AT SÆTTE 50 Kr gerne mere ind på konto reg 4230 konto nr 4230297932. HVIS JEG IKKE SKULLE KOMME AFSTED FÅR DU/I PENGE RETUR JEG ARBEJDER HÅRDT PÅ AT KOMME PÅ DET HØJSKOLE OPHOLD.. TAK FOR DU GAD LÆSE DETTE.



Med venlig hilsen



Søren Birkedal Madsen
Gavlhusvej 39. 2. Th
2700 ~ DK ~ Brønshøj
Tlf: + 45 60 20 13 81
Mail: sdata2008@gmail.com